Sociālo tīklu mārketingsVai uzņēmumam ir vajadzīgs Facebook?
Nav noslēpums, ka sociālie mediji pēdējo gadu laikā krietni aizēno tradicionālos medijus, popularitātes ziņā kļūstot aizvien ikdienišķākiem teju katra latvieša dzīvē. Līdz ar popularitātes uzplaukumu, arī uzņēmēji savus uzņēmumus popularizē caur sociālajiem medijiem – facebook, instagram, youtube – izmantojot kā iedarbīgu rīku atpazīstamības veicināšanai, ātrai klientu uzrunāšanai, klientu plūsmas veicināšanai, zibenīgai informācijas nodošanai utt.
Ja skatāmies uz sociālo tīklu facebook no uzņēmēju puses, facebook palīdz klientiem atrast uzņēmumu, kamēr, piemēram, Google palīdz uzņēmumam atrast klientus. Facebook strādā atlasot lietotājus/klientus pēc viņu interesēm un uzvedības digitālajā vidē, vadoties pēc šīm iespējām, uzņēmums spēj atlasīt sev piemērotāko mērķauditoriju.
Facebook ietekme – piesaistīt klientus, veicināt zīmola atpazīstamību, nodrošināt pirkumus no web lapas
Jāpiemin, ka tomēr ne visi uzņēmumi var izmantot facebook reklāmas kanālu, lai sasniegtu nosprausto auditoriju, piemēram, ja skatāmies uz uzņēmumu ‘’Apbedīšanas birojs’’, rodas jautājumi: pirmkārt, kā šāds uzņēmums meklētu klientus caur facebook, otrkārt, kā tiktu uzrunāta auditorija, viennozīmīgi šādus pakalpojumus sludināt facebook nudien nebūtu prātīgi, tomēr šādās reizēs (pakalpojumos) lielisks rīks būtu Google Adwords (Google potenciālos klientus atrod ar atslēgas vārdu palīdzību).
Google Ads reklāma
lielisks rīks uz konkrētu pakalpojumu meklēšanu, piemēram, auto pirkšana, auto noma, auto līzings u.c., kas pēc atslēgu vārdu komponentēm, piemēram, ‘’auto noma’’ Googlē ‘izmet’ visas reklāmas, kas saistītas ar auto nomu, pēc kurām klientam izvērtēt un atlasīt savu uzņēmumu pie kura griezties. Tomēr neaizmirsīsim, ka arī Facebook reklāmām ir savi plusi, ko nespēj nodrošināt Google reklāma.
Facebook spēj nodrošināt padziļinātu informāciju pēc kā atlasīt uzņēmuma mērķauditoriju: demogrāfijas dati, intereses, uzvedība sociālajā tīklā, vārds, uzvārds, e-pasts, tālruņa numurs u. c. Pēc šiem datiem ir iespējams izveidot lietotāju sarakstu, kas ierosina Facebook pēc saviem algoritmiem piesaistīt līdzīgus lietotājus. Ko ar to gribam pateikt? – pēc datu atlasīšanas un Facebook algoritma ir lielāka iespējamība, ka, rādot reklāmu arī no Facebook algoritma piesaistītajiem cilvēkiem, kas atbilst arī konkrētā uzņēmuma mērķauditorijai, ir liela iespējamība, ka šie Facebook algoritma cilvēki var kļūt par jaunajiem klientiem. Iespaidīgas iespējas, kā sasniegt klientus, vai ne?
Facebook ir arī lielisks rīks kā mijiedarboties uzņēmuma web lapai ar sociālo tīklu Facebook. Respektīvi, ņemsim piemēru, ja uzņēmumam ir izstrādāta piesaistoša reklāma, kas ieinteresē uzņēmumā atlasīto mērķauditoriju, piemēram, jaunās māmiņas ar reklāmas kampaņu ‘’bērnu gultiņas’’, reklāma, kas ‘netīši’ izlec atlasītajai cilvēku grupai, atliek uzspiest uz konkrētās reklāmas, kad lietotājs tiek novirzīts uz reklāmas uzņēmuma mājas lapu. Šādi caur facebook reklāmu klientus var novirzīt arī uz aplikācijām, instagram vai youtube kanāliem.
Iegaumē – novecojusi facebook lapa nespēs sniegt vēlamo rezultātu, vispirms atdzīviniet lapu ar regulāriem ierakstiem, savukārt web lapa, kas netiek atjaunota, uzlabota, modernizēta, pielāgota klientu prasībām nespēs noturēt klientu uzmanību, nerosinās uzticību un neveicinās klientu plūsmu.
Vai zināji, ka?
- Facebook izmanto 94% pasaules iedzīvotāju un 61% izmanto to, kā galveno reklāmas platformu;
- Facebook piedāvā iespēju testēt reklāmas, lai noteiktu, kāds reklāmas veids ir efektīvāks mērķa sasniegšanai;
- 53% patērētāju labprātāk iegādājas produktu vai pakalpojumu no uzņēmuma, ar ko ir iespējams sazināties Messenger
- 80% informācijas plūsmas ir video materiāli, kas veido vislielāko atsauci no klientiem
- Facebook ir pieejami tiešsaistes (jeb live) video, kuros lietotāji velta 3x vairāk laikā kā standarta video;
- Facebook izmanto gan lieli, gan mazi uzņēmumi, kā arī mārketinga aģentūras visā pasaulē
Atcerieties
neatmetiet ar roku reklāmai tikai tādēļ, ja pirmais mēģinājums nevainagojas ar iecerēto, gan Google reklāmai, gan Facebook reklāmai ir vajadzīgs laiks, pirmais mēnesis var būt kā tvaikoņa pirmie metri, visa pamats – ievilkt vagonu rindu, bet nākamie mēneši jau strauji dodas uz nosprausto mērķi. Tātad pirms reklāmas vienmēr saprotiet, kāds ir mērķis un ko vēlaties sasniegt, un tikai tad ķeraties pie stratēģijas izstrādes izvirzīto mērķu sasniegšanai.
Mājaslapu izstrāde vai interneta veikals, sociālo tīklu administrēšana vai digitālo materiālu izstrāde, nelauzi galvu, piesakies un mēs ar Jums sazināsimies, lai palīdzētu rast labāko risinājumu jebkurā Jums interesējošā jautājumā.
Jūsu palīgs Tehnoloģiju Pasaulē
www.edmedia.lv